content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Waarom Youtube voor uw beautysalon gebruiken?

Iedereen is wel bekend met Youtube, het grootste online videoplatform en een van de grootste zoekmachines ter wereld. U zult zelf vast ook wel eens een video op Youtube bekijken. Zoals u waarschijnlijk wel weet zijn video’s enorm populair onder internetgebruikers en wordt dit steeds belangrijker. Veel internetgebruikers bekijken bijvoorbeeld liever een online instructievideo dan dat zij lange handleidingen door moeten lezen.

Waarom Youtube

Waarom zou u Youtube gebruiken voor uw beautysalon? Door promotievideo’s op Youtube te plaatsen, kunt u miljoenen mensen bereiken. Het plaatsen van video’s op Youtube is geheel gratis, dit maakt het een aantrekkelijke vorm van reclame maken.

Daarnaast is Youtube ook handig voor u zelf. Door uw video’s op Youtube te plaatsen, kunt u uw video’s daarna gemakkelijk zelf op uw website zetten.

 

Wat zijn de mogelijkheden voor uw beautysalon?

Veel van uw potentiële klanten maken gebruik van Youtube. Maar hoe kunt u deze klanten nu op de juiste manier bereiken? Om op deze vraag antwoord te geven is het handig om eerst te weten op welke manieren u Youtube voor uw bedrijf in kunt zetten.

 

- Youtube als kanaal

Als u promotievideo’s voor uw beautysalon gebruikt, kunt u een Youtube kanaal beginnen. Dit Youtube kanaal is een profielpagina, net als bijvoorbeeld op Facebook. Op dit kanaal kunt u uw video’s plaatsen. Het plaatsen van de video’s op uw kanaal is gratis. De geplaatste video’s kunt u vervolgens gemakkelijk op uw website zetten of delen via social media. Als Youtube gebruikers uw video’s interessant vinden, kunnen zij zich abonneren op uw kanaal. Op het moment dat u een nieuwe video plaatst, krijgen zij hier een melding van. Op deze manier kunnen uw fans op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom uw beautysalon.

 

- Adverteren op Youtube

Een andere optie is om te adverteren op Youtube. Dit kan op verschillende manieren:

 

In search adverteren

Door voor deze manier van adverteren te kiezen, worden uw video’s in de zoekresultaten op Youtube getoond. Indien u een video plaatst over een pedicure behandeling, kunt u hieraan relevante zoekwoorden toevoegen, zoals ‘pedicure’. Indien een Youtube gebruiker in de zoekbalk het woord ‘pedicure’ invoert, kan uw advertentie tussen de zoekresultaten getoond worden. Het voordeel van deze advertentiesoort is dat uw reclamevideo relevant is voor de Youtube gebruiker, omdat de zoekwoorden overeenkomen.

Indisplay adverteren

In display adverteren betekent dat uw video als suggestie wordt getoond. Dit kan door uw video tijdens het afspelen van een video aan de rechterkant te tonen. Het voordeel hiervan is dat u zeker weet dat alleen geïnteresseerden uw video bekijken.

Naast de video suggestie aan de rechterkant is ook een tekst overlay advertentie. Dit zijn banners met een tekst of een link naar de website die onderin de video verschijnen. Het voordeel van deze soort van adverteren is dat iedereen die de video bekijkt, uw reclame ziet.

Instream adverteren

Waarschijnlijk bent u wel eens een instream advertentie tegengekomen. Een instream advertentie wordt voorafgaand aan een video getoond. Soms kan de gebruiker na vijf seconden kiezen om de advertentie over te slaan. In het geval van een instream advertentie betaalt u alleen als de gebruiker de video 30 seconden of langer bekijkt, of als de gebruiker doorklikt op de advertentie.


Waar kunt u het beste mee beginnen?

Om met uw beautysalon op Youtube te beginnen wil ik u als tip geven om te beginnen met uw eigen kanaal. Op deze manier kunt u meer leren over het gebruik van Youtube en kunt u gratis experimenteren. Daarna kunt u eventueel adverteren op Youtube.