Social media monitoring

Bij een goede social media strategie is het belangrijk om je bedrijf te monitoren zodat je weet wat het algemene gevoel is dat mensen hebben bij je bedrijf. Zeggen mensen iets positiefs of negatiefs over je bedrijf, of hebben ze een vraag? Zorg dan dat je hier op reageert. Dit noemen we webcare. De NS levert bijvoorbeeld dag en nacht webcare via Twitter. Alle vragen die gesteld worden door reizigers worden zo snel mogelijk beantwoord.

Als je gebruik gaat maken van social media houd er dan rekening mee dat je complimenten, vragen en klachten kunt krijgen die voor iedereen openbaar zijn. Zie je op internet dat er over jou wordt gesproken? Haak hier dan op tijd op in door mee te doen met het gesprek (positief én negatief). Door onderdeel van de conversatie te worden heb je de kans negatieve publiciteit om te buigen in positieve publiciteit. Ook wanneer je complimenten krijgt op internet kun je klanten bedanken.

Met onderstaande tools kun je in de gaten houden of je wordt genoemd op het internet.

  • Hootsuite
    Hootsuite Is een handige (gratis) social media management tool om berichten op Facebook, Twitter, Google + en sinds kort ook Instagram binnen één tool te verzamelen en te beantwoorden.
  • Mention
    Ook Mention is een handige tool om te luisteren naar wat er over jou wordt gezegd.

Bron: Sohosted

Heb je de blog gelezen, maar zit je nog met een vraag? Bijvoorbeeld hoe je kunt zien wat de bestandsgrootte van een foto is, waar je goede stockfoto’s kunt vinden of welke kleuren leuk bij elkaar passen? Deel het in de Facebookgroep voor schoonheidsspecialisten! Je kunt daar tips met elkaar uitwisselen en vragen stellen aan je concullega’s. Je kunt er ook vragen stellen aan het plazaxl team. Wordt direct lid van de Facebook groep ‘Beauty Marketing XL!

Meer over social media: