content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Wat moet ik op Facebook posten?

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

 

1. Wie is je doelgroep?

Voor welke doelgroep maak je je bericht? Zijn dit vooral mannen of vrouwen? In welke leeftijdscategorie bevinden je volgers zich?

Probeer je in te leven in deze doelgroep. Misschien val je zelf ook wel in deze doelgroep. Wat voor soort berichten zou je leuk vinden om te zien? Veel informatie over een specifieke behandeling, inclusief niet uit te spreken vaktermen? Of een luchtig, leuk bericht?

 

2. It’s all about you

Over het algemeen zit je doelgroep niet te wachten op algemene berichten. Ze volgen jouw salon op Facebook, omdat ze graag op de hoogte blijven van jou en jouw salon. Ja zeker, ze volgen je salon op Facebook omdat ze niet alleen fan van jouw salon zijn, maar ook van jou!

Heb je een cursus gevolgd? Post gerust een foto van jezelf met je diploma + een leuk berichtje. Probeer het eens, wedden dat je bericht likes krijgt? 

 

3. Meten is weten

Probeer eens wat verschillende berichten uit. Je kunt daarna bekijken waarin de goede berichten hetzelfde zijn. Doen de korte berichten het vooral goed? Of de berichten waaraan je een video hebt toegevoegd? Probeer het uit, en bekijk welke berichten bij jouw doelgroep in de smaak vallen.

 

4. Vermijd een overkill aan reclame

Wil je graag aantonen welke diensten je uitvoert? Of hoe goed je bent in je vak? In plaats van een bericht te maken die als reclame overkomt op je volgers, kun je dit ook op een andere manier aantonen.

Plaats bijvoorbeeld eens een handige tip of een leuke foto van een tevreden klant.

Door tips en leuke berichten te posten, creëer je een band met je volgers & kun je aantonen dat je goed bent in je vak. Win-win situatie!

 

5. Schakel hulp in

Lukt het je met deze tips nog niet helemaal om goede berichten te bedenken? Of zorgen de berichten niet voor voldoende likes, reacties en shares? Schakel dan eens hulp in. En het hoeft niet eens duur te zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld een uurtje telefonisch van advies voorzien, of een aantal berichten voor je maken. Je bepaalt zelf hoeveel hulp je wilt en wat je hiervoor betaalt.

Meer weten?

Meer informatie over social media ondersteuning