Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Alles onder éen dak. Wél zo handig.

Wanneer is je doelgroep online?

Het is heel belangrijk om te kijken wanneer de volgers van je beautysalon online zijn. Elke Facebookpagina heeft andere volgers, die op andere tijden online zijn. Bekijken wanneer jouw doelgroep online is, doe je als volgt:

1. Ga naar je bedrijfspagina

2. Ga naar statistieken (of insights als je facebook in het Engels hebt)

3. Klik op berichten

Nu kun je in de grafieken aflezen op welke dagen de meeste volgers online zijn. Meestal zijn op vrijdag, zaterdag en zondag de meeste volgers online. Als je nu met je muis op de dag staat, kun je zien hoe laat je volgers online zijn op die betreffende dagen.
 

Algemene richtlijnen

Naast het onderzoeken wanneer je eigen doelgroep online is, zijn er standaard richtlijnen waar je je aan kunt houden. De algemene richtlijn is om Facebook berichten aan het begin van de middag te plaatsen, ongeveer tussen 13.00 en 16.00 uur.

Wil je dat meer mensen je Facebook posts delen? Of wil je graag dat mensen op je post klikken om de link te bekijken? De algemene richtlijn voor de meeste shares is om je bericht om 13.00 uur in de middag te plaatsen. Als je meer klikken wilt, kun je je bericht het beste om 15.00 uur in de middag plaatsen.
 

De beste tijd voor jouw beautysalon

De tijden die ik hierboven noemden zijn algemene richtlijnen. Het kan natuurlijk zijn dat jouw beautysalon volgers heeft die vooral ’s avonds online zijn. Dit verschilt per Facebookpagina. Natuurlijk kunnen de tijden veranderen. Het is daarom goed om je statistieken in de gaten te houden. De kans is bijvoorbeeld groot dat je volgers in de vakantieperiode op hele andere tijden online zijn. En dat is natuurlijk juist de periode waarin je doelgroep tijd kan vrijmaken om je beautysalon te bezoeken.