content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Valkuilen Social Media

Het succes van een social media marketing strategie is niet gegarandeerd. Er zijn enkele factoren die een social media marketing strategie kunnen maken of breken. Hieronder een kort overzicht:

Eenzijdige communicatie

Een veel voorkomende fout met social media marketing is dat bedrijven eenzijdig communicatie zenden. In andere woorden; er is geen interactie met de klant. Wanneer je klanten geen kans krijgen om met jou in gesprek te gaan loop je het risico hen kwijt te raken.

Social media, het woord zegt het al, is een sociaal medium. Enkel zenden van informatie is niet genoeg, het gaat juist om de interactie met je doelgroep. Ga je niet goed om met vragen of reageer je niet of laat? Dan kan dit negatief uitpakken voor je imago. De kracht van social media is het bereik. Je kan dus heel snel heel veel mensen bereiken, maar je kan ook heel snel bij veel mensen negatief naar voren komen als je niet snel en correct om gaat met vragen of opmerkingen.

Blijf dicht bij jezelf

Op social media zijn verschillende doelgroepen aanwezig. Probeer als merk-zijnde niet naast je schoenen te lopen om aan te sluiten bij bijvoorbeeld de jongere doelgroep. Blijf dicht bij jezelf, blijf wie je bent. Dit klinkt logisch maar soms proberen bedrijven zich nét wat hipper te gedragen op social media dan zij eigenlijk zijn. Wanneer je niet authentiek overkomt word je al snel niet serieus genomen.

Bron: Sohosted