content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Overtuig de bezoeker van jouw website met de juiste tekst!

Je hebt een fantastische, nieuwe website. Alles werkt: er staan mooie afbeeldingen op, de navigatie is goed ingedeeld en de website laadt snel. Maar naast het hebben van een goed werkende en mooi website, zijn de teksten op jouw website erg belangrijk. Deze teksten zullen namelijk mede bepalen of de bezoeker daadwerkelijk klant bij jou zal worden, en moeten antwoord geven op vragen die voor de bezoeker van belang zijn, zoals: Is deze schoonheidssalon de plek waar professioneel en kundig gewerkt wordt? Spreekt deze salon mij aan, en misschien nog wel belangrijker: zal deze salon mijn huidproblemen kunnen verhelpen?

Het schrijven van pakkende teksten is een kunst op zich, maar wist je dat het schrijven van website teksten weer een aparte specialisatie is? Naast dat webteksten pakkend en overtuigend dienen te zijn, is het ook belangrijk om stil te staan bij de zoekmachine optimalisatie van jouw website. Zoekmachine optimalisatie staat voor het verkrijgen van een hogere positie in de organische (niet betaalde) zoekresultaten in de zoekmachine. 

De volgende punten zijn van belang bij het schrijven van de juiste tekst:

Speel in op de behoefte van de website bezoeker
In de schoonheidsbranche is dat bijvoorbeeld de behoefte naar een stralend mooie huid. Consumenten gaan naar de schoonheidssalon, zodat specifieke huidproblemen kunnen worden verholpen (huidverbetering), omdat zij hun gezonde en jeugdige huid willen behouden (anti-aging) of om even heerlijk te ontspannen (wellness). Afhankelijk van jouw positionering, is het belangrijk om de bezoeker die informatie te geven, waar hij of zij op dat moment naar opzoek is.

Jij bent de expert op het gebied van huidverbetering- en verzorging. Laat jouw expertise ook duidelijk naar voren komen in de tekst, dit zal zorgen voor vertrouwen. Je kunt jouw kennis en kunde nog eens extra belichten door middel van een blog/vlog. Geef in je blog bijvoorbeeld tips over huidverbetering, anti-aging, hoe pigmentvlekken kunnen worden voorkomen etc. Denk eraan dat deze blog/vlog niet te commercieel mag zijn, maar puur informatief. En vergeet deze natuurlijk niet te communiceren via jouw social media kanalen!

Krachtig en relevant
Niemand zit te wachten op lappen tekst. Zorg er voor dat je jouw producten en diensten in een paar zinnen kunt beschrijven. Een goede website is zo ingedeeld dat je bezoekers direct zien waar ze moeten zijn. Wanneer je langere stukken tekst communiceert, zet deze tekst dan in alinea’s van maximaal 5 zinnen.

Schrijf actief
Schrijf actief in plaats van passief. De zin: Vraag meer informatie aan, klinkt persoonlijker dan bijvoorbeeld: Er kan informatie aangevraagd worden.

Wat is nog meer van belang?

  • Gemarkeerde trefwoorden
  • Informatieve tussenkoppen
  • Opsommingen
  • Eén onderwerp per alinea
     

Heb je toch nog wat hulp nodig na het lezen van deze blog?

Neem dan contact op met Deska!