Haal meer uit je Social Media 

Wist je dat je Facebookberichten ook kunt inplannen op datum en tijd?

Dit scheelt veel tijd. Je hoeft er dan maar 1x per maand (of 1x per twee maanden) voor te gaan zitten. Zo vergeet je nooit iets te plaatsen op de dag dat jij het wilt, bijvoorbeeld op de speciale dagen als Secretaressedag, Koningsdag en Moederdag. Bovendien kun je alle berichten voor je vakantie alvast vooruit plannen. Ideaal dus en bovendien erg makkelijk!

1. Ga naar de tijdlijn van je zakelijke pagina en maak je bericht aan.

Let op: inplannen kan alleen bij zakelijke pagina's en groepen, niet voor prive.

2. Ga naar Nu delen en klik op Plannen.

3. Geef hier je datum en tijd in.

Als je een algemeen bericht wilt plaatsen, hou dan rekening met de dagen en tijden dat je bezoekers online zijn. Lees hierover het andere bericht over "Wat is de beste tijd om een Facebookbericht te plaatsen."

Mocht je achteraf je bericht willen wijzigen, dan ga je naar Publicatietools boven aan je tijdlijn. Klik op het bericht dat je wilt wijzigen en verander de foto of de tekst.

Succes met inplannen!

 

 

Of iemand je instagrampagina gaat volgen of je website bezoekt hangt onder andere af van wat je in je Instagram bio zet.
Als iemand via Instagram op je profiel terecht komt, dan is dat het eerste contact met je salon. Zorg dus dat de eerste indruk goed is!
Hoe je dit kunt doen? Lees snel verder!

Instagram is steeds populairder, tegenwoordig niet alleen meer onder jongeren. Op Instagram kun je een gratis profiel aanmaken en zo je salon promoten. Heb je nog geen Instagram account voor je salon, heb je geen bedrijfsprofiel of twijfel je of je alles goed hebt ingesteld? Lees dan snel verder!

“The key to success is to start”

Een Instagram account aanmaken

Download de Instagram app en maak een account aan. Het klopt dat dit eerst nog een persoonlijk profiel is. Je kunt dit later omzetten naar een bedrijfsprofiel.

Vaderdag is een belangrijk moment om op in te spelen met je salon. Heb je nog geen Facebook actie geplaatst? Bekijk dan snel de Facebook berichten op deze pagina die we voor je gemaakt hebben.

De afbeeldingen hieronder kun je in de variant zonder logo vinden in de gratis proefversie van de social media database.

Goed nieuws! WhatsApp business is nu beschikbaar voor je salon en dat heeft heel veel voordelen.

Vind jij het ook altijd lastig als klanten je appen op het moment dat je niet aan het werk bent? Want het appje negeren is niet heel klantvriendelijk. Maar je kunt ook niet altijd op elk moment van de dag klaar staan om appjes te beantwoorden. Als je bijvoorbeeld op vakantie bent is het namelijk wel fijn als je even niet met je werk bezig bent. What to do?

Als je je in bovenstaande herkent, weet ik zeker dat je heel blij wordt van de WhatsApp business app. In deze blog leg ik je uit wanneer de App handig is voor jouw salon en hoe je de app in kunt stellen.

 

Wat is WhatsApp business?

WhatsApp business is een nieuwe app die speciaal bedoelt voor bedrijven. Door WhatsApp business te gebruiken kun je privé en zakelijk beter gescheiden houden. Ook zitten er een aantal handige functies in die in de gewone WhatsApp ontbreken.

 

Automatisch bericht

Een van de beste functies van de app is dat je een automatisch afwezigheidsbericht in kunt stellen. Ben je bijvoorbeeld tot 20:00 bereikbaar voor klanten en daarna druk met privézaken zoals sporten of je gezin? Dan stel je gemakkelijk een automatisch afwezigheidsbericht in. Dit kan zo iets zijn als:

"Hallo, op dit moment ben ik even niet bereikbaar. Ik beantwoord je bericht zo snel mogelijk. Groetjes, Simone van Schoonheidssalon Voorbeeld."

Door een automatisch bericht in te stellen weten klanten dat ze zo snel mogelijk antwoord van je krijgen. Dat is natuurlijk veel beter dan dat je klanten voor lange tijd geen antwoord krijgen. Of dat jij je continu druk loopt te maken over appjes die je eigenlijk nog ‘even’ zou moeten beantwoorden. ;)

 

Bedrijfsprofiel

Om WhatsApp business te gebruiken maak je een bedrijfsaccount aan. Je kunt daardoor een omschrijving van je salon, je openingstijden, het adres, je e-mailadres en een link naar je website toevoegen. Dit staat natuurlijk veel professioneler dan een persoonlijk WhatsApp profiel.

 

WhatsApp Web

WhatsApp business is ook te gebruiken met WhatsApp Web. Voor als je nog niet bekend bent met WhatsApp Web: hiermee kun je WhatsAppen vanaf je computer. Dat is soms fijner dan berichten maken op het kleine scherm van je smartphone. Ook als je linkjes wilt delen gaat dat soms fijner dan vanaf je telefoon.

 

Voordelen van de app

  • WhatsApp business is gratis. Het kan zijn dat je er in de toekomst wel voor moet betalen. Details hierover zijn nog niet bekend.
  • Je kunt een automatisch afwezigheidsbericht instellen. Als je even niet bereikbaar bent, hoef je je dus geen zorgen te maken over appjes die je binnenkrijgt.
  • Je kunt zakelijk en privé nu beter gescheiden houden. De gewone app kun je voor je privé nummer gebruiken, de zakelijke app gebruik je alleen voor je salon.
     

Nadelen van de app

  • WhatsApp business is op dit moment alleen beschikbaar voor Android toestellen. Wanneer de app beschikbaar is voor iOS, is nog niet bekend. Als je een iPhone hebt moet je dus nog even wachten.
  • Als je nu met je privé nummer appt, is het nodig om een zakelijke simkaart aan te schaffen. Je kunt namelijk niet één mobiel nummer gebruiken die je zowel zakelijk als privé gebruikt. In sommige telefoons kun je 2 simkaarten plaatsen (dit wordt dual-sim genoemd.)
    Kun je dit niet met jouw telefoon? Dan zal je een aparte mobiele telefoon moeten kopen die je voor je salon gebruikt.
    Gebruik je een vast telefoonnummer voor je salon? Dan kun je gewoon het vaste nummer gebruiken. Let er dan wel op dat je tijdens het verifiëren kiest voor het laten doorbellen van de code.


Is Whatsapp interessant voor schoonheidssalons?

Uit onderzoek onder schoonheidssalons in de Beauty Marketing XL Facebook groep blijkt dat 54% van de salons appt met hun privé telefoon. 31% van de salons heeft een aparte zakelijke telefoon die wordt gebruikt om te appen. 15% van de salons gebruikt (nog) geen WhatsApp.

Ga je WhatsApp ook voor jouw salon gebruiken? Volg dan onderstaand stappenplan, binnen een minuut of 10 app je vanuit je nieuwe zakelijke account.

 

WhatsApp Business instellen

Stap 1: WhatsApp business downloaden
Download de app in de Play Store.

Stap 2: Voorwaarden accepteren
Als je akkoord gaat met de WhatsApp servicevoorwaarden en het privacybeleid, druk je op ‘Akkoord en doorgaan’.

Stap 3: Telefoonnummer verifiëren
Nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en het privacybeleid, moet je je telefoonnummer verifiëren. Dit kan een vast telefoonnummer zijn of een mobiel telefoonnummer die je nog niet voor een persoonlijk WhatsApp account gebruikt. Nadat je je telefoonnummer geverifieerd hebt, ontvang je een sms op je telefoon. Bij een vast nummer kun je een code doorgebeld krijgen.

Stap 4: Je bedrijfsprofiel inrichten
Nu kun je de naam van je salon en je logo invoeren. Nadat je dit gedaan hebt, kom je in het startscherm van de app. Als je op de drie stipjes rechts bovenin drukt en naar instellingen gaat, kun je aanvullende informatie over je salon invoeren.

Een afbeelding of video op social media plaatsen klinkt soms makkelijker dan dat het is. Heb je wel eens meegemaakt dat Facebook je foto of video vervormt of niet mooi weergeeft? Probeer dan eens de social media formaten uit deze blog aan te houden. Het scheelt je vast en zeker veel gepieker en uitzoekwerk.

Onder de afbeelding staan de formaten per social medium uitgeschreven. Deze kun je bijvoorbeeld op een papiertje schrijven en naast je computer leggen. Zo heb je altijd de juiste formaten bij de hand. Houd trouwens wel goed onze website in de gaten, want Facebook, Instagram en LinkedIn veranderen de afmetingen eens in de zoveel tijd.

 

Facebook

Facebook post

Post je een afbeelding op je tijdlijn? Houd dan het liefst dit formaat aan:

1200 pixels breed bij 630 pixels hoog.

 

Profielfoto

Je profielfoto kun je het beste uploaden als vierkante foto van 180 pixels breed en 180 pixels hoog.

 

Headerfoto

In de afbeelding staat een ander formaat, maar dan valt een gedeelte van de foto weg als iemand je pagina bekijkt vanaf zijn of haar telefoon. Houd daarom dit formaat aan: 820 pixels breed bij 340 pixels hoog.

 

Instagram

Instagram post

Een Instagram post is altijd vierkant en kun je het beste uploaden als 1080 pixels breed en 1080 pixels hoog.

 

Instagram profielfoto

Je Instagram foto wordt het mooist getoond in formaat 110 pixels breed bij 110 pixels hoog.

 

LinkedIn

LinkedIn profielfoto

Voor je LinkedIn profielfoto kun je het beste een vierkante foto toevoegen, het liefst 40 pixels breed en 400 pixels hoog.

 

LinkedIn headerafbeelding

Voor een mooie LinkedIn header upload je een afbeelding van 1584 pixels breed en 396 pixels hoog.

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Dit kan je bijvoorbeeld doen door je social media berichten op het juiste moment te plaatsen. In dit artikel leg ik je uit hoe je dit moet doen.

Wanneer is je doelgroep online?

Het is heel belangrijk om te kijken wanneer de volgers van je beautysalon online zijn. Je wilt natuurlijk niet hebben dat je een bericht over een leuke actie plaatst, die niemand te zien krijgt. Elke Facebookpagina heeft andere volgers, die op andere tijden online zijn. Bekijken wanneer jouw doelgroep online is, doe je als volgt:

1. Ga naar je bedrijfspagina

2. Ga naar statistieken (of insights als je facebook in het Engels hebt)

3. Klik op berichten

Nu kun je in de grafieken aflezen op welke dagen de meeste volgers online zijn. In het voorbeeld in de afbeelding is het verschil klein. Op vrijdag, zaterdag en zondag zijn de meeste volgers online. Als je nu met je muis op de dag staat, kun je zien hoe laat je volgers online zijn op de dagen.

In het voorbeeld zijn de volgers vanaf negen uur in de ochtend online. Voor die tijd iets posten heeft weinig zin, omdat je berichten dan nauwelijks worden bekeken.

Algemene richtlijnen

Naast het onderzoeken wanneer je eigen doelgroep online is, zijn er standaard richtlijnen waar je je aan kunt houden. De algemene richtlijn is om Facebook berichten aan het begin van de middag te plaatsen, ongeveer tussen één en vier uur.

Wil je dat meer mensen je Facebook posts delen? Of wil je graag dat mensen op je post klikken om de link te bekijken? De algemene richtlijn voor de meeste shares is om je bericht om één uur in de middag te plaatsen. Als je meer klikken wilt, kun je je bericht het beste om drie uur in de middag plaatsen.

De beste tijd voor jouw beautysalon

De tijden die ik hierboven noemden zijn algemene richtlijnen. Het kan natuurlijk zijn dat jouw beautysalon volgers heeft die vooral ’s avonds online zijn. Dit verschilt per Facebookpagina. Natuurlijk kunnen de tijden veranderen. Het is daarom goed om je statistieken in de gaten te houden. De kans is bijvoorbeeld groot dat je volgers in de vakantieperiode op hele andere tijden online zijn. En dat is natuurlijk juist de periode waarin je doelgroep tijd kan vrijmaken om je beautysalon te bezoeken.

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

 

1. Wie is je doelgroep?

Voor welke doelgroep maak je je bericht? Zijn dit vooral mannen of vrouwen? In welke leeftijdscategorie bevinden je volgers zich?

Probeer je in te leven in deze doelgroep. Misschien val je zelf ook wel in deze doelgroep. Wat voor soort berichten zou je leuk vinden om te zien? Veel informatie over een specifieke behandeling, inclusief niet uit te spreken vaktermen? Of een luchtig, leuk bericht?

 

2. It’s all about you

Over het algemeen zit je doelgroep niet te wachten op algemene berichten. Ze volgen jouw salon op Facebook, omdat ze graag op de hoogte blijven van jou en jouw salon. Ja zeker, ze volgen je salon op Facebook omdat ze niet alleen fan van jouw salon zijn, maar ook van jou!

Heb je een cursus gevolgd? Post gerust een foto van jezelf met je diploma + een leuk berichtje. Probeer het eens, wedden dat je bericht likes krijgt? 

 

3. Meten is weten

Probeer eens wat verschillende berichten uit. Je kunt daarna bekijken waarin de goede berichten hetzelfde zijn. Doen de korte berichten het vooral goed? Of de berichten waaraan je een video hebt toegevoegd? Probeer het uit, en bekijk welke berichten bij jouw doelgroep in de smaak vallen.

 

4. Vermijd een overkill aan reclame

Wil je graag aantonen welke diensten je uitvoert? Of hoe goed je bent in je vak? In plaats van een bericht te maken die als reclame overkomt op je volgers, kun je dit ook op een andere manier aantonen.

Plaats bijvoorbeeld eens een handige tip of een leuke foto van een tevreden klant.

Door tips en leuke berichten te posten, creëer je een band met je volgers & kun je aantonen dat je goed bent in je vak. Win-win situatie!

 

5. Schakel hulp in

Lukt het je met deze tips nog niet helemaal om goede berichten te bedenken? Of zorgen de berichten niet voor voldoende likes, reacties en shares? Schakel dan eens hulp in. En het hoeft niet eens duur te zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld een uurtje telefonisch van advies voorzien, of een aantal berichten voor je maken. Je bepaalt zelf hoeveel hulp je wilt en wat je hiervoor betaalt.

Meer weten?

Meer informatie over social media ondersteuning

Er is veel meer zichtbaar op facebook dan we denken. Niet alles is misschien gewenst dat het zichtbaar is of blijft voor iedereen. Nu is er een handig programma beschikbaar die precies laat zien wat voor iedereen zichtbaar, dit programma heet: Stalkscan. Klinkt eng? Is het ook. Zeker nu we recent weer herinnerd zijn aan het feit dat het niet handig is om eventueel onhandige foto's of video's te hebben slingeren die door onbedoelde ogen gezien kunnen worden.

Het succes van een social media marketing strategie is niet gegarandeerd. Er zijn enkele factoren die een social media marketing strategie kunnen maken of breken. Hieronder een kort overzicht:

Eenzijdige communicatie

Een veel voorkomende fout met social media marketing is dat bedrijven eenzijdig communicatie zenden. In andere woorden; er is geen interactie met de klant. Wanneer je klanten geen kans krijgen om met jou in gesprek te gaan loop je het risico hen kwijt te raken.

Social media, het woord zegt het al, is een sociaal medium. Enkel zenden van informatie is niet genoeg, het gaat juist om de interactie met je doelgroep. Ga je niet goed om met vragen of reageer je niet of laat? Dan kan dit negatief uitpakken voor je imago. De kracht van social media is het bereik. Je kan dus heel snel heel veel mensen bereiken, maar je kan ook heel snel bij veel mensen negatief naar voren komen als je niet snel en correct om gaat met vragen of opmerkingen.

Blijf dicht bij jezelf

Op social media zijn verschillende doelgroepen aanwezig. Probeer als merk-zijnde niet naast je schoenen te lopen om aan te sluiten bij bijvoorbeeld de jongere doelgroep. Blijf dicht bij jezelf, blijf wie je bent. Dit klinkt logisch maar soms proberen bedrijven zich nét wat hipper te gedragen op social media dan zij eigenlijk zijn. Wanneer je niet authentiek overkomt word je al snel niet serieus genomen.

Bron: Sohosted

Het aantal beautybloggers en -vloggers is enorm. Google maar eens op 'beauty blog' en je weet niet meer waar je moet beginnen. Deze manier van kennis delen, jezelf als fan of expert promoten en ervaringen delen van nieuwe producten of tools trekt wereldwijd iedere dag miljoenen bezoekers. De eigenaren van deze sites & youtubekanalen variëren van meisjes van 14 die helemaal into beauty zijn tot professionals die écht weten waar ze over praten en kennis willen delen. En het is geen Amerikaans tafereel waar wij Nederlanders te nuchter voor zijn. De zogenaamde influencers hebben ook in Nederland honderdduizenden kijkers die lid zijn van de kanalen en bij iedere nieuwe tutorial of testvlog aan de digitale lippen van de vlogger hangen. Hoeveel invloed hebben al deze blogs en vlogs op de beautymarkt?

Serieus geld

De echte influencers vertegenwoordigen met hun kanalen serieus geld. Volgens het vakblad voor online marketing wist Nikkie Tutorials met haar kanaal in twee maanden zo’n negentien miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Ze heeft als professioneel visagist een enorm sociaal bereik met haar video’s. En dat is interessant voor bedrijven in de beautybranche die potentiële klanten willen bereiken. Advertentiebudgetten die voorheen alleen naar printmedia of televisie gingen, worden nu voor een belangrijk deel ingezet op de kanalen van populaire beautybloggers en -vloggers. Of in de vlogs van andere influencers (denk aan BN-ers, fashion-, lifestyle-, fitness- of healthbloggers of vloggers die zich specifiek richten op doelgroepen als moeders, vrouwen boven de veertig, hoogopgeleide vrouwen in het bedrijfsleven, et cetera. Waar je vroeger als cosmeticamerk je product alleen liet testen door redacties in de tijdschrift, koop je nu ook ‘reclame' in bij bloggers en vloggers. De advertentiebanners, pop-ups en video’s zijn op de populaire sites even aanwezig als bij een site als nu.nl. Zoals gezegd: er gaat serieus geld om in deze markt.

Professionele beautybranche

Waar het in het grote gros van alle beautyblogs en vlogkanalen aan ontbreekt is vakinhoudelijke kennis. Het zijn de cosmetica- en make-upmerken die voor de consument gemakkelijk te koop zijn bij de drogist of natuurlijk online via de vlogger, die worden gepromoot. De hoogwaardige professionele huidverzorgingsmerken of nagelproducten die je alleen via een professional kunt aanschaffen, komen in mindere mate voorbij in alle communicatie. Een goede vlogger die met inhoudelijke kennis over huidverbetering laat zien wat de meerwaarde van een schoonheidsspecialist is. Visagisten en nagelstylisten inspireren elkaar wereldwijd al met vlogs van professionals, maar huidverbetering is nu eenmaal niet in één behandeling zichtbaar. Dit soort vlogs nemen dus meer tijd in beslag om gemaakt te worden en ook de trends zijn minder veranderlijk dan bij de andere vakgebieden.

Aandacht voor beauty

Het huidige aanbod aan beautyblogs, vlogs, youtubekanalen en instagramaccounts hebben veelal niet de kwaliteit of kennis die wij als vakprofessionals in huis hebben. Hier en daar kom je zelfs verschrikkelijke adviezen tegen waarvan je hoopt dat niemand ze opvolgt. Dat is het grote voordeel en nadeel van het internet: het is vrij toegankelijk voor iedereen om jezelf als beauty-expert te profileren. Waar je vroeger in een vriendenboekje als droomberoep voor later ‘juffrouw' of ‘dierenarts’ invulde, staat daar nu met kleurige letters ‘vlogger’. De aandacht voor beauty en uiterlijke verzorging is in ieder geval gunstig, zeker als meer en meer professionals hun echte vakkennis gaan delen.

Bron: www.beautyspot.nl

Bij een goede social media strategie is het belangrijk om je bedrijf te monitoren zodat je weet wat het algemene gevoel is dat mensen hebben bij je bedrijf. Zeggen mensen iets positiefs of negatiefs over je bedrijf, of hebben ze een vraag? Zorg dan dat je hier op reageert. Dit noemen we webcare. De NS levert bijvoorbeeld dag en nacht webcare via Twitter. Alle vragen die gesteld worden door reizigers worden zo snel mogelijk beantwoord.

Als je gebruik gaat maken van social media houd er dan rekening mee dat je complimenten, vragen en klachten kunt krijgen die voor iedereen openbaar zijn. Zie je op internet dat er over jou wordt gesproken? Haak hier dan op tijd op in door mee te doen met het gesprek (positief én negatief). Door onderdeel van de conversatie te worden heb je de kans negatieve publiciteit om te buigen in positieve publiciteit. Ook wanneer je complimenten krijgt op internet kun je klanten bedanken.

Met onderstaande tools kun je in de gaten houden of je wordt genoemd op het internet.

  • Hootsuite
    Hootsuite Is een handige (gratis) social media management tool om berichten op Facebook, Twitter, Google + en sinds kort ook Instagram binnen één tool te verzamelen en te beantwoorden.
  • Mention
    Ook Mention is een handige tool om te luisteren naar wat er over jou wordt gezegd.

Bron: Sohosted

Iedereen is wel bekend met Youtube, het grootste online videoplatform en een van de grootste zoekmachines ter wereld. U zult zelf vast ook wel eens een video op Youtube bekijken. Zoals u waarschijnlijk wel weet zijn video’s enorm populair onder internetgebruikers en wordt dit steeds belangrijker. Veel internetgebruikers bekijken bijvoorbeeld liever een online instructievideo dan dat zij lange handleidingen door moeten lezen.

Waarom Youtube

Waarom zou u Youtube gebruiken voor uw beautysalon? Door promotievideo’s op Youtube te plaatsen, kunt u miljoenen mensen bereiken. Het plaatsen van video’s op Youtube is geheel gratis, dit maakt het een aantrekkelijke vorm van reclame maken.

Daarnaast is Youtube ook handig voor u zelf. Door uw video’s op Youtube te plaatsen, kunt u uw video’s daarna gemakkelijk zelf op uw website zetten.

 

Wat zijn de mogelijkheden voor uw beautysalon?

Veel van uw potentiële klanten maken gebruik van Youtube. Maar hoe kunt u deze klanten nu op de juiste manier bereiken? Om op deze vraag antwoord te geven is het handig om eerst te weten op welke manieren u Youtube voor uw bedrijf in kunt zetten.

 

- Youtube als kanaal

Als u promotievideo’s voor uw beautysalon gebruikt, kunt u een Youtube kanaal beginnen. Dit Youtube kanaal is een profielpagina, net als bijvoorbeeld op Facebook. Op dit kanaal kunt u uw video’s plaatsen. Het plaatsen van de video’s op uw kanaal is gratis. De geplaatste video’s kunt u vervolgens gemakkelijk op uw website zetten of delen via social media. Als Youtube gebruikers uw video’s interessant vinden, kunnen zij zich abonneren op uw kanaal. Op het moment dat u een nieuwe video plaatst, krijgen zij hier een melding van. Op deze manier kunnen uw fans op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom uw beautysalon.

 

- Adverteren op Youtube

Een andere optie is om te adverteren op Youtube. Dit kan op verschillende manieren:

 

In search adverteren

Door voor deze manier van adverteren te kiezen, worden uw video’s in de zoekresultaten op Youtube getoond. Indien u een video plaatst over een pedicure behandeling, kunt u hieraan relevante zoekwoorden toevoegen, zoals ‘pedicure’. Indien een Youtube gebruiker in de zoekbalk het woord ‘pedicure’ invoert, kan uw advertentie tussen de zoekresultaten getoond worden. Het voordeel van deze advertentiesoort is dat uw reclamevideo relevant is voor de Youtube gebruiker, omdat de zoekwoorden overeenkomen.

Indisplay adverteren

In display adverteren betekent dat uw video als suggestie wordt getoond. Dit kan door uw video tijdens het afspelen van een video aan de rechterkant te tonen. Het voordeel hiervan is dat u zeker weet dat alleen geïnteresseerden uw video bekijken.

Naast de video suggestie aan de rechterkant is ook een tekst overlay advertentie. Dit zijn banners met een tekst of een link naar de website die onderin de video verschijnen. Het voordeel van deze soort van adverteren is dat iedereen die de video bekijkt, uw reclame ziet.

Instream adverteren

Waarschijnlijk bent u wel eens een instream advertentie tegengekomen. Een instream advertentie wordt voorafgaand aan een video getoond. Soms kan de gebruiker na vijf seconden kiezen om de advertentie over te slaan. In het geval van een instream advertentie betaalt u alleen als de gebruiker de video 30 seconden of langer bekijkt, of als de gebruiker doorklikt op de advertentie.


Waar kunt u het beste mee beginnen?

Om met uw beautysalon op Youtube te beginnen wil ik u als tip geven om te beginnen met uw eigen kanaal. Op deze manier kunt u meer leren over het gebruik van Youtube en kunt u gratis experimenteren. Daarna kunt u eventueel adverteren op Youtube.

Lees ook onze blogs over:

content image

Techniek en veiligheid

content image

SEO

content image

Webdesign