Alles wat je moet weten over je website

Alles over je website

Misschien komt de titel wat rauw op je dak maar dat is de schuld van Marjolein. Hoe dat precies zit vertellen we je zo.

Vegan… Steeds vaker komt de term voorbij. En toch is het nog lang niet voor iedereen duidelijk wat het precies inhoud. En als het dan je dan eindelijk duidelijk is: waar vind je merken en producten die passen bij jouw schoonheidssalon. In deze blog het verhaal van Marjolein.

We starten met een telefoongesprek dat we met haar hadden: ‘Ik eet geen dode dieren, maar blijkbaar smeer ik ze wel al heel lang op mijn gezicht!’

Is jouw schoonheidssalon toe aan een salon website? Lijkt het je leuk om jouw schoonheidssalon website zelf te bouwen? Lees dan het volgende artikeltje en ga direct aan de slag!

Wacht even.. Jullie van PlazaXL maken toch websites voor schoonheidssalons? Is het bij jullie ook mogelijk om zelf je website voor je schoonheidssalon te bouwen?
Jazeker!

Natuurlijk vinden wij het ontzettend leuk om jouw schoonheidssalon website te bouwen. Het contact rondom het bouwen van een schoonheidssalon website is ontzettend leuk. Samen steggelen over kleuren, foto’s, afbeeldingen en de algehele lay-out, daar houden we van. Maar net zoals bij andere platformen kun je bij ons ook zelf je schoonheidssalon website bouwen.

De website van mijn schoonheidssalon zelf bewerken? Kan dat?

Jazeker! 

Nou Nico, dan ken je mij nog niet. Ik ben gewoon niet zo handig met die computerdingen, laat mij maar lekker behandelen!

Dat snap ik helemaal. Ieder z'n vak. Ik moet namelijk geen behandelingen geven, dat zou niet goed komen haha!

Maar toch durf ik te beweren dat het je zou lukken om met ons systeem je eigen website te bewerken/beheren. Dat je niet voor elke kleine wijziging afhankelijk bent van een ander. Dat je niet voor elke wijziging hoeft te betalen. Prijzen, kleuren, afbeeldingen, alles kun je op je salon website zelf bewerken. Heb je een nieuwe behandeling in je schoonheidssalon dan voeg je die eenvoudig toe. Heeft je merk nieuwe afbeeldingen dan plaats je die zelf. Wil je een nieuw lay-out, ook dat kun je zelf. Jij kunt dus jouw salon website zelf beheren!

En lukt het een keertje niet dan zijn wij natuurlijk altijd bereikbaar en helpen we je erbij. Vinden wij ook wel leuk, want dan spreken we elkaar weer even!

Maar goed, we kunnen wel zeggen dat je zelf jouw schoonheidssalon website eenvoudig kunt beheren, maar je moet het natuurlijk eerst zelf ervaren. 

Het blijft leuk wanneer we van een klant terug horen dat ze zelf wijzigingen hebben toegepast op de hun schoonheidssalon website. Dat ze zelf een afbeelding hebben gewijzigd of de lay-out hebben veranderd.

Maar we wisten alleen nog niet dat dit 'kickass' voelt haha!

De 6 meest gehoorde redenen om een website te (laten) maken voor je schoonheidssalon zijn de volgende:

 

1.      Ik heb nog geen salon website, maar mijn schoonheidssalon heeft een eigen website nodig.

2.      Ik heb een (zelfgemaakte) website, maar ik wil een professionele website voor mijn schoonheidssalon.

3.      Ik wil mijn schoonheidssalon website goedkoper onderbrengen.

4.      Ik wil mijn schoonheidssalon website zelf beheren.

5.      Ik zoek professionele ondersteuning voor de website van mijn schoonheidssalon.

6.      Ik wil mijn website, online agenda en marketing onder één dak.

Hoe werkt dat precies?!

 

Stap 1: Allereerst zetten we de huidige informatie van je website over naar ons systeem

Stap 2: Je kiest één van de vele lay-outs die past bij de website van jouw schoonheidssalon

Stap 3: Jij vraagt ondertussen de verhuistoken op bij je huidige hostingbedrijf

Stap 4: Samen met de verhuistoken stuur je ons ook de inloggevens van je e-mail

Stap 5: Zodra je helemaal tevreden bent over je vernieuwde website zetten wij ‘m over.

Iemand die je website bezoekt heeft maar een paar seconden nodig om te beslissen of hij of zij op je website blijft. Zo snel gaat dat! Het is dus heel belangrijk dat jouw website overtuigend is en er voor zorgt dat de bezoeker andere pagina’s gaat bekijken of contact met je opneemt voor een afspraak. Maar hoe doe je dat? In deze blog geef ik je 5 tips voor een goede homepage.

‘’You never get a second chance to make a good first impression’’

Je salon website mooi opmaken kan nog best ingewikkeld zijn. Hoe zorg je er voor dat de stijl van je salon goed overkomt op je website? Lees direct de 5 tips voor een mooi webdesign!

‘Wauw’ je websitebezoekers met je website

Als een nieuwe klant je salon binnenkomt, wil je natuurlijk dat die persoon onder de indruk is van je salon. Je richt je salon mooi in, zorgt er voor dat het schoon is, je hebt zorgvuldig kleuren en decoratie met elkaar gematcht en je hebt er voor gezorgd dat er een fijne sfeer hangt. Je wilt namelijk dat je klant zich prettig voelt in je ruimte. Daar besteed je tijd en geld aan.

Voordat je nieuwe klant je salon voor het eerst binnenstapt, is je salon website vaak de eerste indruk die een klant van je salon krijgt. Waarom zou je diezelfde stijl en sfeer (waar je zoveel aandacht aan besteed hebt) dan niet in je salon website doorvoeren? Door ervoor te zorgen dat die eerste indruk van je salon ook op je salon website goed is, nemen je websitebezoekers eerder contact met je op.

Door 5 tips te volgen heb je binnen no-time een mooie website die perfect aansluit op de stijl in je salon. Lees direct de tips!

Begin jij op je website met ‘welkom op de website van ..”? Dan kun je veel resultaat behalen door dit aan te passen. Wil je weten hoe je je bezoekers op een betere manier welkom kan heten? Lees dan direct de blog!

 

Stap 1: WhatsApp business downloaden
Download de app in de Play Store.

Stap 2: Voorwaarden accepteren
Als je akkoord gaat met de WhatsApp servicevoorwaarden en het privacybeleid, druk je op ‘Akkoord en doorgaan’.

Stap 3: Telefoonnummer verifiëren
Nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en het privacybeleid, moet je je telefoonnummer verifiëren. Dit kan een vast telefoonnummer zijn of een mobiel telefoonnummer die je nog niet voor een persoonlijk WhatsApp account gebruikt. Nadat je je telefoonnummer geverifieerd hebt, ontvang je een sms op je telefoon. Bij een vast nummer kun je een code doorgebeld krijgen.

Stap 4: Je bedrijfsprofiel inrichten
Nu kun je de naam van je salon en je logo invoeren. Nadat je dit gedaan hebt, kom je in het startscherm van de app. Als je op de drie stipjes rechts bovenin drukt en naar instellingen gaat, kun je aanvullende informatie over je salon invoeren.

Alles over je teksten

Tja, daar zit je dan, op zoek naar inspiratie voor je tekst. Of het nu een folder, persbericht, advertentie of redactioneel stukje is. Het kan lastig zijn de goede woorden te vinden. Als vakman of vakvrouw ontbreekt het je soms simpelweg aan tijd of expertise om een goed en pakkend bericht over je product of dienst te maken.

Daarom hieronder een aantal tips voor het pakkend op papier zetten van je boodschap:

Waarom gebruik je titels en koppen? Om aandacht te trekken? Om nieuwsgierigheid te kweken? Als belofte van wat er gaat komen? Of om je lezer te verleiden door te lezen? Waarschijnlijk allemaal! Toch liegen de statistieken er niet om: 8 van de 10 mensen lezen de titel wel, maar slechts 2 van de 10 lezen ook de rest van de tekst.

Het kan genadeloos mis gaan met koppen en titels. Als je lezer niet wordt geprikkeld door je titel, leest hij je tekst helemaal niet. En heb je voor niets je best gedaan.

Veel mensen denken dat je talent moet hebben om een goede kop te kunnen maken. Maar talent is echt niet nodig. Inspiratie evenmin. Iedereen kan het leren. Hieronder drie tips:

1. Focus op de voordelen die je lezer kan behalen door je tekst te lezen.
   (Meer energie met goede voeding)

2. Laat in je titel zien welk probleem je oplost
  (10 tips om je huid te verbeteren)

3. Stel een vraag
 (Hoe kun je afvallen en toch alles blijven eten wat je wilt?)

Succes met de inkoppers!

Je hebt een fantastische, nieuwe website. Alles werkt: er staan mooie afbeeldingen op, de navigatie is goed ingedeeld en de website laadt snel. Maar naast het hebben van een goed werkende en mooi website, zijn de teksten op jouw website erg belangrijk. Deze teksten zullen namelijk mede bepalen of de bezoeker daadwerkelijk klant bij jou zal worden, en moeten antwoord geven op vragen die voor de bezoeker van belang zijn, zoals: Is deze schoonheidssalon de plek waar professioneel en kundig gewerkt wordt? Spreekt deze salon mij aan, en misschien nog wel belangrijker: zal deze salon mijn huidproblemen kunnen verhelpen?

Voor jou is het gesneden koek. Dat prachtige nieuwe apparaat of de resultaten van een specifieke behandeling. Maar je klant begrijpt dat technische verhaal vast niet. Maar wil dat ook niet. Je verkoopt je klant oplossingen en resultaten.

Kom niet aan met moeilijke theorieën of ingewikkelde uitleg over je product of dienst. Geef concrete resultaten en oplossingen. Zo wordt wat je te bieden meer tastbaar. Om je te onderscheiden van je concurrent moet de lezer van je verhaal in één oogopslag kunnen zien wat je te bieden hebt en waarom ze juist bij jou moet zijn.

Tja hoe kies je die. Maak gebruik van spannende woorden die aanzetten tot verder lezen en het creëren van de behoefte om je product te kopen. Hieronder enkele voorbeelden:

  • Ben jij klaar om?

  • Eenvoudig te gebruiken

  • Onthullen in plaats van vertellen

  • Ontvangen in plaats van bestellen of betalen

  • De complete…

  • Koop dit product niet wanneer je

  • Je hoeft mij niet te geloven, maar dit is wat anderen zeggen…

  • Eerlijker dan dit zal het niet worden

  • De 5 geheimen die je niet mocht ontdekken

  • Ontdekken in plaats van leren (leren doe je op school)

Succes met schrijven!

Wil je meer tips per mail ontvangen, laat het weten.

Natuurlijk wil je dat iemand de door jouw geschreven tekst ook leest. Dat is wel zo prettig.

Bij saaie teksten haakt je lezer snel af. Logisch. Probeer een tekst met praktijkvoorbeelden of een vleugje humor aantrekkelijker te maken. Ingewikkeld taalgebruik kan een tekst saaier maken. Maak zinnen niet onnodig ingewikkeld. Gebruik normale taal en zeg wat je te zeggen hebt. Schrijf in spreektaal. Doe alsof degene voor wie je schrijft tegenover je zit.

Lees ook onze blogs over:

Techniek en veiligheid

SEO

Social Media