content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Tips voor teksten die werken

Tja, daar zit je dan, op zoek naar inspiratie voor je tekst. Of het nu een folder, persbericht, advertentie of redactioneel stukje is. Het kan lastig zijn de goede woorden te vinden. Als vakman of vakvrouw ontbreekt het je soms simpelweg aan tijd of expertise om een goed en pakkend bericht over je product of dienst te maken.

Daarom hieronder een aantal tips voor het pakkend op papier zetten van je boodschap:
 

  • Weet je niet hoe je een goede tekst opbouwt? Gebruik de AIDA formule als rode draad.   
    • Aandacht grijpen (pakkende titel)
    • Interesse wekken (eerste alinea, lezer aanspreken)
    • Desire (behoefte opwekken, niet voor elke tekst relevant)
    • Action (actie ondernemen zoals een reactie achterlaten/delen op Twitter/Facebook)
  • maak korte zinnen, hoe korter hoe beter
  • schrap twijfelwoorden als misschien, eventueel, mogelijk, wellicht en waarschijnlijk
  • schrijven is schrappen, lees de tekst na een dag nog eens door en schrap overbodige zaken.
    Overbodige lidwoorden, voorzetsels, zelfstandig naamwoorden: schrappen!

Natuurlijk kun je het beste zelf uitleggen wat je bedrijf of producten nu zo uniek maken. Mocht je daar niet uit komen, we helpen je graag. Wil je meer tips per mail ontvangen, laat het weten. Stuur een email naar: cc4u@xs4all.nl

Veel schrijfsucces,

 

Carla Hoogland