content image

"Zeer bevlogen mensen met verstand van de Beautybranche."

Corné, Cest Moi | Breda

Niet te technisch en moeilijk

Voor jou is het gesneden koek. Dat prachtige nieuwe apparaat of de resultaten van een specifieke behandeling. Maar je klant begrijpt dat technische verhaal vast niet. Maar wil dat ook niet. Je verkoopt je klant oplossingen en resultaten.

Kom niet aan met moeilijke theorieën of ingewikkelde uitleg over je product of dienst. Geef concrete resultaten en oplossingen. Zo wordt wat je te bieden meer tastbaar. Om je te onderscheiden van je concurrent moet de lezer van je verhaal in één oogopslag kunnen zien wat je te bieden hebt en waarom ze juist bij jou moet zijn.

Moeilijke woorden is ook zoiets. Procrastinatie is een prachtig woord. Negen van de tien lezers weten vast niet dat dit gewoon een duur woord is voor uitstelgedrag. Probeer in je tekst simpel te blijven. Schrijf voor een 13 jarige vertelde mijn schrijfcoach ooit. Als een 13 jarige je tekst begrijpt, doet iedereen dat.

Succes met schrijven!